SERVICE AUTO PITESTI

FIRST STOP ARCOPLAST

MECANICA USOARA - DIAGNOZA AUTO COMPUTERIZATA - INCARCARE FREON AUTO

Acasa » Service Auto

Reviziile periodice si verificarea regulata cu instrumente performante de diagnoza auto computerizata sunt extrem de importante pt utilizarea autovehiculului in conditii de siguranta si functionalitate optima.

Neglijate la momentul aparitiei, defectiunile tehnice minore pot duce cu timpul la necesitatea efectuarii unor reparatii auto majore si costisitoare.

Lasati in grija echipei noastre functionarea corespunzatoare a masinii dvs!

Argumente First Stop© – service auto Pitesti:

  • Serviciu clienti foarte bun.
  • Echipa de veritabili profesionisti auto.
  • Service pt toate marcile auto.
  • Calitate la standarde occidentale.
  • Inlocuim doar ce trebuie – la un pret intotdeauna corect!
  • Echipamente si utilaje performante.
  • Folosim exclusiv piese auto de cea mai buna calitate.
  • Oferim garantie la reparatiile efectuate.

DIAGNOZA AUTO PITESTI

laptop asezat pe motor

Ati observat probleme in functionarea autoturismului si nu reusiti sa le identificati?

Solutia: diagnoza computerizata efectuata in service-ul nostru din Pitesti de catre un mecanic specializat, cu ajutorul echipamentelor si programelor performante.

Pretul e mic, iar defectiunea – localizata rapid si cu precizie!

O masina de fabricatie recenta e inzestrata cu echipamente electronice ce pot costa cateva mii bune de euro. Iar numarul acestor componente electronice auto continua sa creasca de la an la an.

Computerele controleaza acum totul. Aer conditionat, sistem multimedia, airbag, sistem de alarma, control al tractiunii… Dispozitive analogice si digitale, sistemele de transmisie automata, cantitatea de emisii… Chiar motorul in ultima instanta. Conform unui studiu recent facut peste Ocean, o masina de lux contine mai multe linii de cod de programare decat un avion de vanatoare fabricat in ultimii 10 ani.

Complexitatea tuturor acestor componente si sisteme electronice a transformat instrumentele de diagnoza auto computerizata într-un “asistent” indispensabil. Doar astfel pot fi garantate diagnosticarea precisa si reparatia completa.

SPECIALISTII UNITATII NOASTRE DE SERVICE AUTO FOLOSESC ECHIPAMENTE PERFORMANTE DE DIAGNOZA AUTO  COMPUTERIZATA

Vremurile diagnosticarii unei componente electrice cu ajutorul unui simplu test de lumina au trecut. Procedurile de diagnoza computerizata trebuie urmate astazi cu strictete, evitand producerea de daune componentelor electronice sensibile din masinile zilelor noastre.

Aceste proceduri necesita folosirea de echipamente sofisticate, ce-i pot furniza specialistului date in timp real. Pe langa asta, trebuie sa mai si poata efectua (in mainile aceluiasi specialist) teste functionale foarte specializate.

E posibil ca autoturismul dvs sa necesite efectuarea operatiunii de diagnoza auto computerizata într-unul din cazurile de mai jos, fara a se limita insa la ele:

  • Oricare din componentele electrice a incetat sa mai functioneze.
  • Incep sa apara lumini de avertizare sau mesaje de notificare pe tabloul de bord.
  • Autovehiculul face probleme la pornire sau in timpul condusului.
  • Automobilul incepe sa functioneze la parametri suboptimali, uneori in lipsa vreunui motiv aparent.

Nici o grija! Sunteti pe maini bune! Specialistii First Stop –  service auto Pitesti – au realizat mii de asemenea diagnosticari si reparatii auto. Foarte putin probabil sa nu fi intalnit si rezolvat eficient defectiuni similare cu cele prezentate de automobilul dvs.

INCARCARE FREON AUTO PITESTI

verificare si completare freon

Ca sa functioneze la parametri optimi, sistemul de aer conditionat al automobilului are nevoie de intretinere regulata.
In fiecare an, nivelul freonului din instalatia de climatizare scade cu aproximativ 10%. Prin urmare, eficienta sistemului se diminueaza continuu.
Recomandam ca operațiunea de verificare a sistemului de aer conditionat si completare a nivelului de freon sa se faca anual, într-o unitate de service auto autorizat R.A.R.

INLOCUIREA FREONULUI IN INSTALATIA DE CLIMATIZARE AUTO:

Tehnicienii First STOP – service auto Pitesti – au competenta si experienta necesare evaluarii functionale, a evacuarii si reincarcarii sistemului de aer conditionat al masinii dvs.

Service-ul instalatiei de aer conditionat se realizeaza cu aparatura specializata. Iar operatiunile de verificare si incarcare cu freon auto se pot efectua in mod diferit, in functie de tipul autoturismului.

Primul pas al operatiunii de service consta intr-o discutie amanuntita a tehnicienilor nostri cu dvs despre problemele de functionalitate intampinate. Apoi se trece la inspectia vizuala a tuturor componentelor accesibile ale sistemului de climatizare. In absenta unor sparturi, scurgeri sau alte semne de deteriorare, se testeaza functionarea compresorului de aer conditionat. In cazul unui rezultat pozitiv, se evacueaza freonul din sistem si se testeaza in vid. Testarea in vid a instalatiei verifica etanseitatea intregului sistem si existenta eventualelor pierderi de freon.

Urmatorul pas consta in reincarcarea sistemului de climatizare cu tipul de freon corespunzator. Acesta este specificat de producatorul masinii dvs.

Tot acum se completeaza si uleiul pentru instalatie.

Odata efectuata incarcarea instalatiei de aer conditionat cu freon, trecem la testare. Ne asiguram ca instalatia de climatizare auto functioneaza la parametri optimi.

In aceasta etapa se realizeaza si operatiunea de igienizare a aerului conditionat, folosind de asemenea aparatura specializata. Desi nu constituie o operatiune obligatorie, se recomanda a fi efectuata pt o functionare corespunzatoare a sistemului de climatizare.

Detectia timpurie a scurgerilor sau defectiunilor sistemului de aer conditionat va poate economisi timp si bani. De aceea, inspectiile regulate la un service auto sunt importante.

Semne ce pot indica defectiuni ale sistemului de climatizare auto:

  • nu iese aer rece prin orificiile de ventilare.
  • fluxul de aer rece nu e la fel de puternic ca inainte.
  • prezenta umezelii in jurul compresorului.
  • aparitia unui miros nefamiliar in interiorul autoturismului.
  • dezaburirea parbrizului are loc cu intarziere sau nu se desfasoara cum ar trebui.

GEOMETRIE ROTI PITESTI

dispozitiv fixat pe roata

Echilibrare Roti vs Geometrie Roti – reprezinta operatiuni total diferite, desi foarte usor de confundat.

La geometria rotilor vorbim despre reglarea unghiului acestora, a.i. sa redevina paralele intre ele si perpendiculare pe sol.
Pe de alta parte, scopul echilibrarii urmareste ca acea roata sa se poata misca fara a produce vibratii la conducerea cu viteza.

Geometria rotilor reprezinta o operatiune complexa, de mare finete (vorbim de unitati de masura de ordinul zecimilor de milimetru). Motiv pentru care trebuie efectuata doar intr-un service auto certificat si de catre un mecanic cu experienta.

TEHNICIENII DEPARTAMENTULUI DE SERVICE AUTO PITESTI FIRST STOP AU CALIFICARILE SI EXPERIENTA NECESARE UNOR ASTFEL DE OPERATIUNI

Pe scurt, geometria rotilor consta in ajustarea unghiurilor rotilor astfel incat acestea sa redevina perpendiculare pe sol si paralele intre ele. Scopul acestor ajustari il reprezinta maximizarea duratei de viata a anvelopelor si un autovehicul ce “tine” linia perfect dreapta la rularea pe un drum la randu-i drept si fara denivelari.
Echilibrarea rotilor permite anvelopelor si rotilor sa se invarteasca fara sa produca vibratii.

“Simptomele” unui autovehicul cu probleme la capitolul geometrie roti sunt:

  • uzura rapida si / ori neuniforma a uneia sau mai multor anvelope.
  • tendinta autovehiculului de a “trage intr-o parte” cand ruleaza pe un drum drept.
  • “spitele” volanului usor catre stanga sau dreapta la rularea  pe drum drept.

O roata neechilibrata poate cauza vibratii in volan, scaun sau podea la o anumita viteza pe un drum lipsit de denivelari. Un alt indiciu al problemelor de geometrie ar putea fi uzura intr-un tipar concav, convex sau asimetric al cauciucului.

OPERATIUNEA DE GEOMETRIE ROTI :

Ca sa aflati daca e necesara, verificati fiecare cauciuc incercand sa depistati tipare de uzura neuniforma. Dezavantajul acestei metode il reprezinta insa faptul ca in momentul depistarii unui asemenea tipar de uzura, e adeseori prea tarziu sa mai  “salvam” anvelopa. Asa ca se recomanda controale periodice la un service autorizat.

Un alt indicator al acestor probleme este tendinta autoturismului de a “trage intr-o parte” la indepartarea mainii de pe volan. O masina greu de condus in linie dreapta, ce necesita corectii constante ale volanului poate prezenta probleme de geometrie a rotilor.

Cea mai buna metoda de realiniere e cea aplicata tuturor celor 4 roti. Pt ca putem aplica compensarea in multe cazuri. In caz de probleme la partea spate a masinii, de exemplu, se pot face ajustari la partea din fata.
Odata finalizata operatiunea de geometrie a rotilor, este indicat sa testati masina imediat pe un drum cat mai drept si nivelat. La cea mai mica problema, o aduceti inapoi la service pt ajustari / corectii suplimentare.

ECHILIBRARE ROTI

De preferat sa apelati la un service de roti specializat.

Cauciucurile neechilibrate provoaca de regula vibratii ale automobilului, adesea la viteze cuprinse intre 80 si 120 de km/h.

Un pneu se considera “dezechilibrat” daca are are o sectiune mai grea decat cealalta. Un dezechilibru relativ minor la un cauciuc fata poate provoca vibratii simtite in volan la viteze in jurul valorii de 100 km/h.

Anvelopele de calitate sunt in general bine echilibrate si isi pastreaza aceste caracteristici vreme mai indelungata. Iar in eventualitatea aparitiei unor probleme de echilibrare, acestea se manifesta gradual, nu brusc. Ca atare, defectiunile pot fi depistate la timp iar operatiunea de echilibrare a rotilor facuta eficient.

SCHIMBAT PLACUTE FRANA

schimb placute frana - service auto Pitesti First Stop

In functie de calitate si stilul de condus, apare necesitatea inlocuirii acestora dupa aproximativ 30-50.000 de km.
Se recomanda verificarea grosimii placutelor de frana cu ocazia reviziilor la un service auto sau la fiecare 12-15 luni.

CE TREBUIE SA STIM DESPRE PLACUTELE DE FRANA?

In functie de tipul de sistem de franare al masinii dumneavostra, acesta foloseste intre 4 si 8 placute de frana.
Chiar si in cond. normale de utilizare, aceste placute se vor subtia cu timpul, din cauza uzurii. Când grosimea lor scade sub 3 mm, este timpul sa le schimbam.

In general, placutele de frana se schimba dupa 30.000 – 50.000 de km. Traficul urban le uzeaza mai repede decat condusul pe autostrada.
Autovehiculele premium sau cele fabricate recent pot fi echipate cu un sistem de avertizare a uzurii placutelor de frana. Iar inlocuirea lor presupune sa facem acelasi lucru si cu senzorii de frana.

NU UITATI!

Placutele de frana se schimba in perechi. Cu alte cuvinte, nu putem sa efectuam operatiunea la o singura roata. Daca schimbam placutele din partea fata a masinii, le schimbam la ambele roti. La fel si pt rotile din spate.

OPERATIUNEA DE SCHIMBARE PLACUTE FRANA

Placutele de frana sunt inspectate atent. Când grosimea lor devine mai mica de 3mm, sunt inlocuite cu un set nou.

Dupa montare, se efectueaza o inspectie minutioasa a intregului sistem de franare: discuri, conducte, etriere, lichid de frana, etc.

Daca totul este in regula si restul componentelor functioneaza la parametri optimi, verificam franele. Pe bancul de proba, nu pe un drum asfaltat.

RECOMANDARE FIRST STOP – SERVICE AUTO PITESTI:

Cereti mecanicului dumneavostra sa verifice grosimea placutelor de frana la fiecare 12-15 luni. Daca se aprinde lumina de bord a sistemului de franare, e necesara si o verificare a discurilor de frana, a conductelor, etrierelor si lichidului de frana.

Semne ce-ar putea indica uzura placutelor de frana:

  • aparitia unui zgomot la franare (scartait, etc).
  • pedala de frana e mai coborata decat inainte.
  • lumina de avertizare la bord.
  • vibratii in volan.

SCHIMB ULEI MOTOR

completare ulei motor la unitatea noastra de service auto Pitesti

Reprezinta una dintre cele mai importante operatiuni de intretinere a automobilului.
Ideal ar trebui efectuat o data la 6 luni (sau 8.000 de km), intr-un service autorizat R.A.R.

Tipul uleiului de motor folosit se alege in functie de regimul de utilizare al autovehiculului, numar de identificare / serie sasiu si de sezon.

CAND SCHIMBAM ULEIUL?

Majoritatea soferilor stiu ca uleiul trebuie schimbat regulat, la intervale rezonabile de timp. Insa sfaturile si recomandarile primite de la prieteni cu experienta sau specialisti auto pot fi diferite, uneori chiar contradictorii. Pana la urma, cat de frecvent ar trebui sa facem aceasta operatiune? Ce inseamna un interval de timp (sau numar de kilometri) rezonabil?

Recomandarea traditionala este ca la 5000 de km sau 6 luni, uleiul trebuie schimbat. Unele studii specializate mai recente sustin insa ca poti face linistit schimbul si la 8-10.000 de km. Mai ales pt. o masina fabricata in ultimii ani sau aflata in stare optima de functionare.

Adevarul este ca frecventa operatiunii depinde de recomandarea producatorului, de condițiile de utilizare si de uzura deja existenta.

FRECVENTA OPERAȚIUNII DE SCHIMB ULEI

Inainte de a trece la diversele condiții ce pot influenta aceasta frecventa, e de preferat sa intelegem motivul pentru care uleiul trebuie schimbat.

Explicatia e deja intuita de unii dintre noi: pur si simplu, uleiul murdar nu-si mai face treaba la fel de bine ca cel nou. Aditivii din uleiul folosit pot da pe dinafara, se formeaza contaminanti ce pot eroda partile metalice din apropiere, se aduna apa ( la randu-i poate contribui la deteriorarea componentelor din jur… )Uleiul folosit ajunge sa contina din ce in ce mai multe particule metalice abrazive, care eventual sfarsesc prin a deteriora parti ale motorului pe care uleiul trebuia sa le protejeze.

La numai cateva zile dupa ce a fost schimbat , uleiul deja incepe sa capete o culoare destul de neagra. Asa ca singura modalitate de a estima timpul dintre operatiunile de schimb de ulei este sa tinem cont de ultima data a inlocuirii. Acest lucru ne va reaminti sa il schimbam cand trebuie. Cateodata necesitatea schimbului de ulei apare dupa numai 1.500 de km, in cazul unor conditii extreme de utilizare a masinii.

Schimband uleiul frecvent, putem prelungi semnificativ durata de viata a motorului.

SCHIMBAREA ULEIULUI MOTOR IN COND. DE UTILIZARE EXTREMA

Cond. extreme de utilizare a autovehiculului nu inseamna neaparat temperaturi sub punctul de inghet, caldura excesiva sau condusul in forta prin noroi pana la praguri.

Efectuarea in trafic a opririlor si pornirilor succedate cu repeziciuneMulte drumuri scurte pe parcursul aceleiasi zile… Iesiti rar pe autostrada sa conduceti cu viteza…. Atunci motorul nu se va incalzi suficient cat sa provoace evaporarea apei ce se formeaza si va duce la acumularea de reziduuri in interiorul diferitelor componente ale motorului.

Alte tipuri de cond. extreme sunt, dupa cum probabil ati banuit, condusul la temperatura foarte ridicata, sau in zone cu vant si mult praf, punerea de greutate in exces pe masina, etc.

In toate aceste conditii considerate ca fiind extreme, schimbul de ulei ar trebui facut la 2-5.000 de km in cazul masinilor mai vechi.

La un automobil de fabricatie recenta, folositi recomandarile producatorului pentru conditii extreme de utilizare.

SCHIMBAREA ULEIULUI IN CONDITII DE UTILIZARE OPTIMA

In astfel de cazuri, frecventa efectuarii schimbului de ulei depinde de recomandarile producatorului masinii. Unii dintre ei sugereaza ca schimbul de ulei sa fie facut la 12-15.000 de km. Acest numar e valabil insa pt conditii ideale de utilizare. Și producatorul nu s-ar supara sa va vanda o alta masina in cazul uzurii premature a autovehiculului curent.

Pentru siguranta ar fi preferabil sa facem schimbul de ulei la 8.000 de km sau 6 luni.

Sofatul pe autostrada la viteze ridicate poate extinde putin intervalul la care schimbati uleiul. Dar, cu exceptia cazului in care aveti o masina noua, nu depasiti 10.000 de km fara sa schimbati uleiul.

Și niciodata, sub nici o forma, nu depasiti intervalul maxim recomandat de producator intre doua schimburi de ulei.

Doriti asistenta personalizata?  Nu ezitati sa contactati specialistii departamentului nostru de service auto Pitesti.

AZOT IN PNEURI

pneuri cu azot

Inlocuirea aerului din pneuri cu azot prezinta câteva beneficii demne de luat in seama.

Pneurile isi pastreaza presiunea constanta o perioada mai lunga (se desumfla mai greu decat cele umplute cu aer). Azotul uzeaza mai putin structura anvelopelor decat o face aerul atmosferic.
Nu in ultimul rand, prezenta azotului in pneuri poate reduce putin si consumul de carburant.

AZOT SAU AER IN PNEURI?

Aerul contine 78% azot (nitrogen), aproape 21% oxigen , si in rest vapori de apa, dioxid de carbon si mici cantitati de gaze nobile ca neonul si argonul. Celelalte gaze sunt in proportii neglijabile.
Putem gasi argumente convingatoare pentru a folosi azot pur in cauciucurile masinii noastre.

Primul argument consta in faptul ca azotul e mai putin probabil sa migreze prin cauciucul anvelopelor. Prin urmare, presiunea pneurilor va fi constanta o perioada mai indelungata de timp.
Pilotii de curse si-au dat primii seama ca anvelopele umplute cu azot prezinta variatii mai mici de presiune odata cu modificarile de temperatura.

AVANTAJELE AZOTULUI IN PNEURI NU SE OPRESC AICI

Umiditatea (apa) nu e un element dezirabil in interiorul unei anvelope. Prezenta in cauciucuri sub forma de vapori sau chiar in stare lichida, cauzeaza schimbari mai mari de presiune decat aerul uscat. Nu in ultimul rand, favorizeaza coroziunea otelului sau aluminiului jantei.
De ce e apa relevanta intr-o discutie despre azot in pneuri? Orice sistem ce furnizeaza azot in stare pura furnizeaza azot uscat. Umplerea pneurilor cu azot implica “umflatul” si “desumflatul” succesiv (de cateva ori), pt a dilua treptat concentratia oxigenului in anvelope. Operatiune soldata implicit si cu indepartarea apei din interiorul pneurilor.

Pentru un tehnician cu experienta, operatiunea de mai sus este simpla. Dar consuma timp. De aceea, multe unitati de service auto folosesc utilaje ce indeplinesc aceasta sarcina automat, fara nevoia de supervizare umana.

SINTEZA:

Cu azot, presiunea anvelopelor va ramane constanta un timp mai indelungat, contribuind la mici economii cu combustibilul si costurilor legate de mentenanta cauciucurilor.

In interiorul pneurilor va fi mai putina umezeala, asadar o coroziune mai redusa a jantelor.

In ce priveste sofatul, nu veti simti nici o diferenta la volan inlocuind aerul din pneuri cu azot.

SCHIMBARE FILTRE, CURELE SI ALTE CONSUMABILE

vedere partiala motor

Odata cu schimbul de ulei de motor e necesar sa schimbam si filtrul de ulei.

In caz contrar uleiul recent inlocuit se va degrada rapid iar motorul va prezenta semne de uzura timpurie.

De asemenea, ar fi bine ca in acelasi timp sa fie schimbate si filtrele de aer, combustibil si polen.

FIRST STOP - SERVICE AUTO PITESTI: DIAGNOZA COMPUTERIZATA - INCARCARE FREON - MECANICA USOARA

Mentinerea autovehiculului in stare de functionare optima poate parea o sarcina dificila. Dar nu e obligatoriu sa fie asa. Poate fi facila si convenabila.

Conditia e sa gasesti un service auto de incredere care sa se ocupe cu profesionalism de mentenanta preventiva a masinii. Si de eventualele reparatii auto, atunci cand e nevoie.

Noi, echipa unitatii de service auto Pitesti FIRST STOP ARCOPLAST, suntem mandri si onorati de increderea acordata de clienti fideli din toata tara. Oferim garantie la reparatiile efectuate deoarece avem incredere in competenta noastra de a a diagnostica si remedia defectiunea corect. Contactati-ne si stabiliti o programare, iar echipa noastra de specialisti va face tot ce e posibil ca dvs. sa fiti pe deplin satisfacut(a) de aceasta alegere.

Scroll to Top