SERVICE AUTO PITESTI

FIRST STOP ARCOPLAST

SERVICII MECANICA USOARA

Pentru fiabilitatea autovehiculului si siguranta personala, intretinerea constanta a masinii este esentiala.

De asemenea, efectuarea regulata a operatiunilor de mentenanta la un service auto ne poate ajuta si sa economisim bani. Daca nu diagnosticam si reparam defectiunile tehnice minore la timpul potrivit, acestea pot cauza ulterior necesitatea unor reparatii majore si costisitoare.

Experienta si competenta tehnicienilor nostri ne califica sa avem grija de mentenanta regulata a masinii / camionului dvs. La calitatea serviciilor noastre isi aduc contributia echipamentele performante si folosirea exclusiva a pieselor de cea mai buna calitate.

GEOMETRIE ROTI

dispozitiv fixat pe roata

Echilibrarea rotilor si geometria rotilor sunt doua operatiuni total diferite, desi foarte usor de confundat.

In primul caz vorbim despre reglarea unghiului acestora, astfel incat sa redevina paralele intre ele si perpendiculare pe sol.
Pe de alta parte, scopul echilibrarii urmareste ca acea roata sa se poata misca fara a produce vibratii la conducerea cu viteza.

Geometria rotilor reprezinta o operatiune complexa, de mare finete (vorbim de unitati de masura de ordinul zecimilor de milimetru). De aceea trebuie efectuata doar intr-un service auto certificat si de catre un tehnician cu experienta.

Specialistii First Stop Pitesti au calificarile si experienta necesare unor astfel de operatiuni.

Pe scurt, geometria rotilor consta in ajustarea unghiurilor rotilor astfel incat acestea sa redevina perpendiculare pe sol si paralele intre ele. Scopul acestor ajustari il reprezinta maximizarea duratei de viata a anvelopelor si un autovehicul ce “tine” linia perfect dreapta atunci cand este condus pe un drum la randu-i drept si fara denivelari.
Echilibrarea rotilor, pe de alta parte, permite anvelopelor si rotilor sa se invarteasca fara sa produca vibratii.

“Simptomele” unui autovehicul cu probleme la capitolul geometrie roti sunt:
  • uzura rapida si / ori neuniforma a uneia sau mai multor anvelope.
  • tendinta masinii de a “trage intr-o parte” atunci cand ruleaza pe un drum drept.
  • “spitele” volanului usor catre stanga sau dreapta cand masina merge pe drum drept.

O roata neechilibrata poate cauza vibratii in volan, scaun sau podea la o anumita viteza pe un drum fara denivelari. Un alt indiciu al problemelor de geometrie poate fi uzura intr-un tipar concav, convex sau asimetric al cauciucului.

Operatiunea de geometrie a rotilor :

Pentru a afla daca este necesara, verificati fiecare cauciuc incercand sa depistati tipare de uzura neuniforma. Dezavantajul acestei metode il reprezinta insa faptul ca atunci cand depistati un asemenea tipar de uzura, poate fi deja prea tarziu pentru a mai putea “salva” anvelopa. De aceea se recomanda controale periodice la un service autorizat.

Un alt indicator al acestor probleme este tendinta masinii de a “trage intr-o parte” atunci cand luati mana de pe volan. O masina greu de condus in linie dreapta fara corectii constante ale volanului poate prezenta probleme de geometrie a rotilor.

Cea mai buna metoda de realiniere este cea care se aplica tuturor celor 4 roti. Pentru ca se poate aplica compensarea in multe cazuri. Daca se identifica probleme la partea spate a masinii, de exemplu, se pot face ajustari la partea din fata.
Dupa ce operatiunea de geometrie a rotilor este finalizata, este indicat sa testati masina imediat pe un drum cat mai drept si nivelat. Daca observati cea mai mica problema, o duceti inapoi la service pt ajustari / corectii suplimentare.

Echilibrare roti:

Pentru aceasta operatiune, ideal ar fi sa apelati la un service de roti specializat.

Cauciucurile neechilibrate provoaca de regula vibratii ale autovehiculul, adesea la viteze cuprinse intre 80 si 120 de km/h.

Un pneu este “dezechilibrat” atunci cand are o sectiune mai grea decat cealalta. Un dezechilibru relativ minor la un cauciuc fata poate provoca vibratii simtite in volan la viteze in jurul valorii de 100 km/h.

Anvelopele de calitate sunt in general bine echilibrate si isi pastreaza aceste caracteristici vreme mai indelungata. Iar atunci cand apar probleme de echilibrare, acestea se manifesta gradual, nu brusc. Ca atare, defectiunile pot fi depistate la timp iar operatiunea de echilibrare a rotilor facuta eficient.

DIAGNOZA AUTO COMPUTERIZATA

laptop asezat pe motor

Ati observat probleme in functionarea autoturismului si nu reusiti sa le identificati?

Solutia: diagnoza computerizata efectuata in unitatea noastra de service auto din Pitesti de catre tehnicieni specializati, cu ajutorul echipamentelor si programelor performante.

Pretul este mic, iar defectiunea – localizata rapid si cu precizie.

O masina de fabricatie recenta e inzestrata cu echipamente electronice ce pot costa cateva mii bune de euro. Si numarul acestor componente electronice auto continua sa creasca de la an la an.

Computerele auto controleaza acum totul. Aer conditionat, sistem multimedia, airbag, sistem de alarma, control al tractiunii… Dispozitive analogice si digitale, sistemele de transmisie automata, cantitatea de emisii… Chiar motorul in ultima instanta. Conform unui studiu recent facut peste Ocean, o masina de lux contine mai multe linii de cod de programare decat un avion de vanatoare fabricat in ultimii 10 ani.

De aceea, este vital ca tehnicienii dintr-un service auto sa poata efectua un diagnostic asistat de computer al acestor sisteme foarte complexe. E singura modalitate de a asigura o reparatie completa si corecta.

Specialistii nostri folosesc echipamente performante de diagnostic computerizat.

Zilele in care un mecanic putea diagnostica o componenta electrica cu ajutorul unui simplu test de lumina au trecut. Procedurile de diagnoza computerizata trebuie urmate astazi cu strictete pentru a evita producerea de daune componentelor electronice sensibile din masinile zilelor noastre.

Aceste proceduri necesita folosirea de echipamente sofisticate, care ii pot furniza specialistului date in timp real. Pe langa asta, trebuie sa mai si poata efectua (in mainile aceluiasi specialist) teste functionale foarte specializate.

Este posibil ca masina dvs sa necesite efectuarea unei diagnoze computerizate intr-unul din cazurile de mai jos, fara a se limita insa la ele:
  • Oricare din componentele electrice ale masinii a incetat sa mai functioneze.
  • Incep sa apara lumini de avertizare sau mesaje de notificare pe tabloul de bord.
  • Autovehiculul face probleme la pornire sau chiar in timpul condusului.
  • Masina incepe sa functioneze la parametri suboptimali, cateodata fara vreun motiv aparent.

Nici o grija! Sunteti pe maini bune! Specialistii din unitatea noastra de service auto au realizat mii de asemenea diagnosticari si reparatii. Este foarte putin probabil sa nu fi intalnit si rezolvat eficient defectiuni similare cu cele pe care le poate prezenta automobilul dvs.

INCARCARE FREON AUTO

verificare si completare freon

Ca sa functioneze la parametri optimi, sistemul de aer conditionat al autovehicului are nevoie de intretinere regulata.
In fiecare an, nivelul freonului din instalatia de climatizare scade cu aproximativ 10%. Prin urmare, eficienta sistemului se diminueaza continuu.
Ar trebui ca operatiunea de verificare a sistemului de aer conditionat si completare a nivelului de freon sa se faca anual, intr-un service auto certificat.

Operatiunea de inlocuire a freonului in instalatia de climatizare auto:

Tehnicienii First Stop Pitesti au competenta si experienta necesare evaluarii functionale, a evacuarii si reincarcarii sistemului de aer conditionat al masinii dvs. Operatiunile de service ale instalatiei de climatizare se realizeaza cu aparatura specializata. Pentru ca operatiunile de verificare si incarcare cu freon se pot efectua in mod diferit, in functie de tipul masinii dvs.

Primul pas al operatiunii de service consta intr-o discutie amanuntita a tehnicienilor nostri cu dvs despre problemele de functionalitate pe care le intampinati. Dupa aceea se trece la inspectia vizuala a tuturor componentelor accesibile ale sistemului de climatizare. Daca nu exista sparturi, scurgeri sau alte semne de deteriorare, se testeaza functionarea compresorului de aer conditionat. In cazul unui rezultat pozitiv, se evacueaza freonul din sistem si se testeaza in vid. Testarea in vid a instalatiei verifica etanseitatea intregului sistem si existenta eventualelor pierderi de freon.

Urmatorul pas consta in reincarcarea sistemului de climatizare cu tipul de freon corespunzator. Acesta este specificat de producatorul masinii dvs.

Tot acum se completeaza si uleiul pentru instalatie.

Dupa incarcarea instalatiei de aer conditionat cu freon urmeaza testarea. Astfel ne asiguram ca instalatia de climatizare functioneaza la parametri optimi.

In aceasta etapa se realizeaza si operatiunea de igienizare a aerului conditionat, folosind de asemenea aparatura specializata. Desi nu este o operatiune obligatorie, se recomanda a fi efectuata pentru o functionare corespunzatoare a sistemului de climatizare.

Detectia timpurie a scurgerilor sau defectiunilor sistemului de aer conditionat va poate economisi timp si bani. De aceea inspectiile regulate la un service auto sunt importante.

Semne care pot indica defectiuni ale sistemului de climatizare auto:
  • nu iese aer rece prin orificiile de ventilare.
  • fluxul de aer rece nu este la fel de puternic ca inainte.
  • prezenta umezelii in jurul compresorului.
  • aparitia unui miros nefamiliar in interiorul masinii.
  • dezaburirea parbrizului are loc cu intarziere sau nu se desfasoara cum ar trebui.

SCHIMB PLACUTE FRANA

placuta frana

In functie de calitate si stilul de condus, apare necesitatea inlocuirii acestora dupa aproximativ 30-50.000 de km.
Se recomanda verificarea grosimii placutelor de frana cu ocazia reviziilor la un service auto sau la fiecare 12-15 luni.

Ce trebuie sa stim despre placutele de frana?

In functie de sistemul de franare al masinii dumneavostra, acesta foloseste intre 4 si 8 placute de frana.
Chiar si in conditii normale de utilizare, aceste placute se vor subtia cu timpul, din cauza uzurii. Cand grosimea lor scade sub 3 mm, este timpul sa le schimbam.

In general, placutele de frana se schimba dupa 30.000 – 50.000 de km. Traficul urban le uzeaza mai repede decat condusul pe autostrada.
Autovehiculele premium sau cele fabricate recent pot fi echipate cu un sistem care ne avertizeaza cand placutele de frana sunt uzate. In acest caz, atunci cand le inlocuim, va trebui sa facem acelasi lucru si cu senzorii de frana.

Nu uitati:

Placutele de frana se schimba in perechi. Cu alte cuvinte, nu putem sa efectuam operatiunea la o singura roata. Daca schimbam placutele din partea fata a masinii, le schimbam la ambele roti. La fel si in cazul rotilor din spate.

Operatiunea propriu-zisa de schimbare placute frana:

Placutele de frana sunt inspectate atent. In cazul in care grosimea lor este mai mica de 3mm, sunt inlocuite cu un set nou.

Dupa montare, se efectueaza o inspectie minutioasa a intregului sistem de franare: discuri, conducte, etriere, lichid de frana, etc.

Daca totul este in regula si restul componentelor functioneaza la parametri optimi, verificam franele. Pe bancul de proba, nu pe un drum asfaltat.

Recomandarea FIRST STOP PITESTI:

Cereti mecanicului dumneavostra sa verifice grosimea placutelor de frana la fiecare 12-15 luni. In cazul in care se aprinde lumina de bord a sistemului de franare, este necesara si o verificare a discurilor de frana, a conductelor, etrierelor si lichidului de frana.

Semne care pot indica uzura placutelor de frana:
  • aparitia unui zgomot la franare (scartait, etc).
  • pedala de frana e mai coborata decat inainte.
  • lumina de avertizare la bord.
  • vibratii in volan.

SCHIMB ULEI MOTOR

completare ulei motor

Schimbarea uleiului de motor reprezinta una dintre cele mai importante operatiuni de intretinere a automobilului.
Ideal ar trebui efectuat o data la 6 luni (sau 8.000 de km), intr-un service auto acreditat.

Tipul de ulei de motor folosit se alege in functie de regimul de utilizare al autovehiculului, numar de identificare / serie sasiu si de sezonul in care autovehiculul va fi utilizat.

Cand trebuie schimbat uleiul?

Majoritatea conducatorilor auto stiu ca uleiul trebuie schimbat regulat, la intervale rezonabile de timp. Insa sfaturile si recomandarile primite de la prieteni cu experienta sau specialisti auto pot fi diferite, uneori chiar contradictorii. Pana la urma, cat de frecvent ar trebui sa schimbam uleiul? Ce inseamna un interval de timp (sau numar de kilometri) rezonabil?

Recomandarea traditionala este ca la 5000 de km sau 6 luni, uleiul trebuie schimbat. Unele studii specializate mai recente sustin insa ca poti face fara griji schimbul de ulei la 8-10.000 de km. Mai ales daca conduci o masina fabricata in ultimii ani sau care se afla in stare optima de functionare.

Adevarul este ca frecventa cu care trebuie facuta aceasta operatiune depinde de recomandarea producatorului, de conditiile in care utilizam autovehiculul si de uzura pe care deja o prezinta.

Frecventa cu care trebuie facut schimbul de ulei:

Inainte de a trece la diversele conditii care pot influenta aceasta frecventa, e de preferat sa intelegem motivul pentru care uleiul trebuie schimbat, pana la urma.

Explicatia e deja intuita de unii dintre noi: pur si simplu, uleiul murdar nu-si mai face treaba la fel de bine ca cel nou. Aditivii din uleiul folosit pot da pe dinafara, se formeaza contaminanti ce pot eroda partile metalice din apropiere, se aduna apa care la randu-i poate contribui la deteriorarea componentelor din jur… Uleiul folosit ajunge sa contina din ce in ce mai multe particule metalice abrazive, care eventual sfarsesc prin a deteriora chiar parti ale motorului pe care uleiul trebuia sa le protejeze.

La numai cateva zile dupa ce a fost schimbat , uleiul deja incepe sa capete o culoare destul de neagra. Asa ca singura modalitate de a estima timpul dintre operatiunile de schimb de ulei este sa tinem cont de data la care a fost inlocuit. Acest lucru ne va reaminti sa il schimbam cand trebuie. Cateodata necesitatea poate aparea dupa numai 1.500 de km, in cazul unor conditii extreme de utilizare a masinii. Schimband uleiul frecvent, putem prelungi semnificativ durata de viata a motorului.

Schimbarea uleiului in conditii de utilizare extrema:

In mod poate surprinzator, conditiile extreme de utilizare a autovehiculului nu inseamna neaparat temperaturi sub punctul de inghet, caldura excesiva sau condusul in forta prin noroi pana la praguri.

Daca efectuati in trafic opriri si porniri care se succeda cu repeziciune… Daca faceti multe drumuri scurte pe parcursul aceleiasi zile… Daca nu iesiti des pe autostrada sa conduceti cu viteza…. Atunci motorul nu se va incalzi suficient cat sa provoace evaporarea apei care se formeaza si va duce la acumularea de reziduuri in interiorul diferitelor componente ale motorului.

Alte tipuri de conditii extreme sunt, dupa cum probabil ati banuit, condusul la temperatura foarte ridicata, sau in zone cu vant si mult praf, punerea de greutate in exces pe masina, etc.

In toate aceste conditii considerate ca fiind extreme, schimbul de ulei ar trebui facut la 2-5.000 de km in cazul masinilor mai vechi.

La un automobil de fabricatie recenta, folositi recomandarile producatorului masinii pentru conditii extreme de utilizare.

Schimbarea uleiului in conditii optime de utilizare:

In astfel de cazuri, frecventa cu care efectuam schimbul de ulei depinde de recomandarile producatorului masinii. Unii dintre ei sugereaza ca schimbul de ulei sa fie facut la 12-15.000 de km. Acest numar este valabil insa pt conditii ideale de utilizare. Și producatorul nu s-ar supara sa va vanda o alta masina daca o uzati prematur pe cea curenta.

Pentru siguranta ar fi bine facem schimbul de ulei la 8.000 de km sau 6 luni. Daca conduceti mult pe autostrada la viteze ridicate, puteti extinde putin intervalul de timp la care schimbati uleiul. Dar, cu exceptia cazului in care aveti o masina noua, nu depasiti 10.000 de km fara sa schimbati uleiul.

Și niciodata, sub nici o forma, nu depasiti intervalul maxim recomandat de producator intre doua schimburi de ulei.

PRESIUNE CU AZOT IN PNEURI

pneuri cu azot

Inlocuirea aerului din pneuri cu azot prezinta cateva beneficii demne de luat in seama.

Pneurile isi pastreaza presiunea constanta o perioada mai indelungata (se desumfla mai greu decat cele umplute cu aer). Azotul uzeaza mai putin structura anvelopelor decat o face aerul atmosferic.
Si nu in ultimul rand, prezenta azotului in pneuri poate reduce putin si consumul de carburant.

Este azotul mai bun decat aerul in pneuri?

Aerul contine 78% azot (nitrogen), aproape 21% oxigen , si in rest vapori de apa, dioxid de carbon si mici cantitati de gaze nobile ca neonul si argonul. Celelalte gaze sunt in proportii neglijabile.
Putem gasi cateva argumente convingatoare pentru a folosi nitrogen pur (azot) in cauciucurile masinii noastre.

Primul argument consta in faptul ca azotul e mai putin probabil sa migreze prin cauciucul anvelopelor. Prin urmare, presiunea pneurilor va fi constanta o perioada mai indelungata de timp.
Pilotii de curse au fost primii care si-au dat seama ca anvelopele umplute cu nitrogen prezinta variatii mai mici de presiune odata cu modificarile de temperatura.

Si avantajele azotului in pneuri nu se opresc aici.

Umiditatea (apa) nu e un element dezirabil in interiorul unei anvelope. Prezenta in cauciucuri sub forma de vapori sau chiar in stare lichida, cauzeaza schimbari mai mari de presiune decat aerul uscat. Și nu in ultimul rand, favorizeaza coroziunea otelului sau aluminiului jantei.
De ce e apa relevanta intr-o discutie despre azot in pneuri? Orice sistem care furnizeaza nitrogen in stare pura furnizeaza nitrogen uscat. Umplerea pneurilor cu azot implica “umflatul” si “desumflatul” succesiv (de cateva ori), pentru a dilua treptat concentratia oxigenului in anvelope. Operatiune care duce implicit si la indepartarea apei din interiorul pneurilor.

Pentru un tehnician cu experienta, operatiunea de mai sus este simpla. Dar consuma timp. De aceea, multe unitati de service auto sau service de roti folosesc utilaje care indeplinesc aceasta sarcina automat, fara nevoia de supervizare umana.

Deci, facand o scurta sinteza:

Cu azot, presiunea anvelopelor va ramane constanta un timp mai indelungat, contribuind la mici economii cu combustibilul si costurilor legate de mentenanta cauciucurilor.

In interiorul pneurilor va fi mai putina umezeala, cu alte cuvinte o coroziune mai redusa a jantelor. In ce priveste sofatul, nu veti simti nici o diferenta la volan atunci cand inlocuiti aerul din pneuri cu azot.

SCHIMBARE FILTRE, CURELE SI ALTE CONSUMABILE

vedere partiala motor

Odata cu schimbul de ulei de motor e necesar sa schimbam si filtrul de ulei.

In caz contrar uleiul recent inlocuit se va degrada rapid iar motorul va prezenta semne de uzura timpurie.

De asemenea, ar fi bine ca in acelasi timp sa fie schimbate si filtrele de aer, combustibil si polen.

FIRST STOP ARCOPLAST - SERVICE AUTO

Mentinerea autovehicului in stare de functionare optima poate parea o sarcina dificila. Dar nu e obligatoriu sa fie astfel. Poate fi chiar facila si convenabila.

Conditia e sa gasesti un service auto de incredere care sa se ocupe cu profesionalism de mentenanta preventiva a masinii. Si de eventualele reparatii auto, atunci cand e nevoie.

Noi, echipa First Stop Arcoplast Pitesti, suntem mandri si onorati de increderea pe care ne-o acorda clientii nostri fideli din toata tara. Oferim garantie la reparatiile efectuate deoarece avem incredere in competenta noastra de a a diagnostica si remedia defectiunea corect. Contactati-ne pentru a stabili o programare, iar echipa noastra de specialisti va face tot ce e posibil ca dvs. sa fiti pe deplin satisfacut(a) de aceasta alegere.